žena

Proměnlivá váha v průběhu cyklu

Máte pocit, že se během cyklu mění vaše váha, aniž byste změnila své stravovací návyky? Tak se nebojte, nezbláznila jste se. Hormony mají totiž opravdu vliv na vaši postavu.

Stejně jako se vy cítíte různě v průběhu vašeho cyklu, je i vaše tělo v jednotlivých fázích různé.

První polovina cyklu ve znamení vyšší váhy

Hormony samy o sobě nemají za úkol „jen“ připravit tělo na pravidelný cyklus a případné otěhotnění. Cyklus trvá něco mezi 24 až 35 dny a dělí se do čtyř fází.

V první polovině cyklu, tedy počínaje menstruací a končíce ovulací, bývá vyšší hladina estrogenu. Ten kromě procesů v těle navíc zadržuje vodu a sůl v těle. Estrogen je tedy tím důvodem, proč se ženy cítí v tomto období nafouklé a mají vyšší tělesnou hmotnost než jindy.

Ale nebuďme na estrogen tak přísní, protože má zároveň i výhody! Žena má větší chuť na sex, snižuje se chuť k jídlu a rychleji se regenerují svaly. Toto období je tedy ideální na cvičení!

Pokud chcete ovlivnit, že jste nafouknutá, tak v první polovině cyklu méně solte a zařaďte více potravin s draslíkem a hořčíkem.

Druhá polovina cyklu

Zázračný estrogen, který zároveň mnoho žen dokáže pozlobit, začíná v druhé polovině cyklu klesat. Naopak začíná stoupat progesteron, který sice sníží zadržování vody v těle, ale budete se cítit více unavená a začne vás honit mlsná.

V tomto období také mnoho žen trápí nadýmání či zažívací potíže a přichází pověstný PMS, který má vliv i na psychiku ženy.

PMS může zmírnit hořčík, který však v tomto období v těle klesá. Je proto nutné jej v těle doplnit. Také vám pomůže více pohybu, vitamín C a B a zejména dělejte to, co vás baví. Proti PMS jsou totiž nejúčinnější endorfiny.

 

Nenechte se tedy výkyvy během cyklu rozhodit a myslete na to, jak si každé období co nejvíce usnadnit. Pouze pochopením vlastního těla dosáhnete rovnováhy, která je pro vaší fyzickou i psychickou pohodu potřebná.

Autor: Soňa J.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*

code